Subscribe:

6 Aralık 2014 Cumartesi

insan alışıyo yaa :D

Evet insan her şeye alışıyo ... hiç birşey yok ki alışılmadık...
 nelere alışmadık ki şırnağa alışamayalım :))
yarım yıl geçti bile kaldı bir buçuk yıl :)
alışılamayan şeylerde war tabi 
sokağa çıkma korkusu biber gazı korkusu :)
aslında hava çok güzel bahar tadında bi kış var burda bir gün yağmurlu iken ertesi gün pırıl pırıl bi güneşle uyanıyorum :) bu ne dengesizlik demekten kendimi alıkoyamıyorum ama olsun .. sıcağı severim ben :)))
tabi alıştığım birşey daha var ki o da okyanusla yalnız kalmam ... tek başıma bakmaya başlamam
annem amasyaya döndü çünkü :( 
tamam itiraf ediyorum buna tam alışmış sayılmam :P
daha onbeş gün bile olmadı gideli ama bana yıllar geliyo ... bi emekli olsaydı şu kadın yaaa :)))
fasülyeme gelince altı kilo ve 62 ccm oldu :D kollarımı yormaya da başladı hani
daha da yorulcakk biliyorum 
bu daha başlangıç biliyorummmmm
ama bildiğim bişey de war ki bebek sahibi olmak büyük sorumluluk
öyle emdirip altını temizlemek yetmiyo yani :))
gerçi haksızlık edemem ilk günlerdeki kadar huysuz değil 
gaz sancıları hafifledi .. illet kolik bitti sayılır uyanınca yatakda kendi kendine oyunlar oynamaya bile başladı :)
oyun halısında da hemen ağlamıyo:)
aaaa sahi ek gıdaya bile geçtik :D erken mi bilmiyorum 5. aya girdik yoğurtla başladım birazda rendelenmiş elma verdim bugün de armut vermeyi planlıyorum ne verirsem 3 gün veriyorum 
yani 3 gün yoğurt 3 gün elma 3 gün armut vs..
okyanus hanımda yalana yalana yiyo :D
ona bişeyler yedirmek çok zevkli ilk tatdığı şeylerde suratının aldığı ifadeler çok komik :))
tuncayla gülmekten çatlıyoruz o kadar yani :))
 daha neler görücez bilmiyorum ama sürekli netten araştırıyorum ne nasıl verilir 
tatlı mı tuzlu mu sebze mi meyve mi 
önce tatlı şeyler vermeyin diyo mesela çocuk tatlıyı sevip sebzeleri yemek istemezmiş
1 yaşına kadar inek sütü ve bal verilmezmiş
zamanı geldikçe öğreniyorum işte
bu yazıyı okuyan anneler var mı bilmiyorum ama ek gıdaya nasıl başladığını yorum yazar mısınız ? neyle başladınız kaç aylıkken başladınız ne verdiniz ne vermediniz ??
herkesin farklı bilgilri formülleri var çünkü:))
şimdilik bu kadarr görüşmek üzere 
öpücüklerrrr :))


24 Kasım 2014 Pazartesi

düğme kurabiye :)

Düğme değil kurabiye :D

 iki hafta önce bu kurabiyeleri yaptım ama daha yeni ekleme fırsatım oldu :)
sırf görüntüleri için bile yapılabilir 
harika görünmüyolar mı yaa
pembe mavi yeşil :))
haaa yedikten sonra dil bu renklere bulanıyo o ayrı 


tarifi için


öpücüklerrr :))

11 Kasım 2014 Salı

Neler Oluyor Hayatta

Günaydınnnn 
Şırnak'tan ilk yazımla selamlar güzel günler :)))
Şırnaktayım artık evet , bundan sonra da (2yıl) burdan devam edilcek sanırım :)
evden çıkmadan alışveriş yapmadan geçecek günler :)
makyaj bile yapamıycam belki de 
napalım sayılı gün çabuk geçer
..
geçtiğimiz çarşamba çıktık yola , çok kaygılıydım aslında tam olayların olduğu zamanlar yol kesme çok oluyo diye izliyodum tvde de
ama şükür sorunsuz vardık cizreye ...
değişik bi yer ya kokusu havası bi değişik ya da ben mi ön yargılı geldim bilmiyorum ama Türkiye gibi değil üzülerek söylüyorum..
insanlar değişik .. böyle nasıl anlatsam ,,, şimdi kendi evimdeyim ama rahat değilim sanki başka bi yere yaşıyorum dışarı çıksam kaybolcam sanki ... hani bi şehre gidersiniz kaybolursanız yol sorarsınız şuraya nasıl gidilir vs.. ama burda sonsuza kadar kaybolcakmış gibi hissediyorum 
Allah sonumuzu hayır etsin ülkemizi bayraksız bırakmasın başka bayraklar da bırakmasın...
neyse
yerleştik sayılır zaten çoğu eşyayı tuncay yerleştirmişti mutfağı bile bana yerleştircek takılarım kaldı makyaj dolabım :)
onu da özellikle yerleştirmedi zaten incik boncukla uğraşamam diye :) annemle okyanus musade ettiği sürece yerleştirmeye çalışıyoruz işte
okyanus demişken iyice zilli oldu yaa gülücükler dağıtıyo artık ye beni diyo :) ısırmamak için kendimi zor tutuyorum 
şimdilik bu kadar zira okyanus dalgalanmaya başladı 

öpücükler :))

24 Ekim 2014 Cuma

benimle yaşlansana :)









 Benimle yaşlansana?

 Kitap okurum, çay demler, şiir yazarım sana..

 Ha birde, her sabah için şükrederim, sonra 

gözlerine bakar, amin derim..'

 Amin, bu günde gördüm seni, bu gün de güzel 

geçecek demek ki..'

 Ben herkes gibi değil, duam gibi severim seni...

20 Ekim 2014 Pazartesi

Sürprizzzz

Selammmmm
hemen konuya gireyim
yaklaşık 4 buçuk aydır amasyadaydım malum tayinimiz şırnağa çıkmıştı
doğum için tuncay beni amasyaya annemin yanına :) göndermişti o şırnağa gitmişti malum iş !
doğumda da sadece 6 gün yanımızda kalabildi 
bayramda burda olacaktı ama izinler çakıştı gelemedi
son zamanlarda da o taraftaki malum olaylardan dolayı izinler iptal oldu vs vs derken bi gelemedi
o kadar özlemiştim ki anlatamam yaa
 insanın kendi evi gibisi yok evi hiç görmesemde çok özledim ee tabi en çok da kocamı 
bu işid eylemleri falan çıkınca da iyice ümidimi kesmiştim doğrusu artık uzun bi süre gelemez diyodum içimden ... çok da üzülüyodum ama tuncaya belli etmemeye çalışıp moral vermeye çalışıyodum çünkü şırnakta dağın başında onun için daha zor ...
ayrı kalmak çok zor inanılmaz zor hem de
neyse cuma günü içimde bi his gelecek gibi hissediyorum tuncayı.. hatta anneme de dedim sanki tuncay gelicek diye
ortada hiç bişey yokken annem de şaşırdı noldu bişey mi oldu dedi yokkkk öyle hissediyorum dedim
sonra gece 1buçukta kapı çaldı :))
nasıl böyle içime doğdu bilmiyorum yaa ... çok seviyorum eşşek kocamı ondan mı acaba :))
sözün özü sonunda kavuştuk ay başında da beraber şırnağa dönüyoruz annem de 15 günlüğüne bizimle geliyo
yeni ev yeni şehir yeni insanlar ... yeni bi hayat 
nasıl olacak günler nasıl geçecek bilemiyorum ...
bana şans dileyin 

öpücüklerr

Kalp Şeker: M.A.C Çekilişi

Kalp Şeker: M.A.C Çekilişi: H erkese merhaba. Çekiliş yapmayalı uzun bir zaman olmuştu ve Instagram'da 3000 oluşumun şerefine bir çekiliş yapmak istedim.

10 Ekim 2014 Cuma

masajla ağrıya son !

günaydınnn
netten gaz sorununu nasıl çözerim diye bakarken böyle bişey buldum
kenarda dursun belki işe yarar :))


minicik alışveriş :)

Günaydınlarrrr
aylarrr sonra ilk kez bi alışveriş postu giriyorum  :))
bir yıl olmuştur nerdeyse  hazır okyanus uyurken hemen iki dakikada fotoları çekip düzenlemeden ekledim idare edersiniz artık :P

bu yeni çıkan göz kalemini görmüşsünüzdür mutlaka
şu merve boluğurun reklamında oynadığı hani
çok fazla siyahlık vaadediyo ama ben çok beğendim diyemiycem avonun açılıp kapanabilen göz kalemlerinden bi farkı yok yani
çok aşırı siyah da yapmıyo tekrar alır mıyım bilmiyorum açıkcası


rocket uzun zamandır kullandığım bi rimel çok da sewerek kullanıyodum
aslında yeni rimele de ihtiyacım yoktu ama
kirpiklerimi uzatsın bakım yapsın diye rimelimin içine badem yağını çok kaçırınca yeni rimel almak farz oldu :)) caaaanım rimel boşa gitti yani maybelline ürünlerinde de 3 al 2 öde varmış bu iki rimeli aldım bi rocket de anneme hediye gelmiş oldu :))
şu mor olan varyaa adını unuttum şuan fotodan da okuyamıyorum :P
çok iyi yaa rocketi solladı diyebilirim hep aynısını kullanıyorum bir de bunu deneyeyim diye almıştım 
iyiki de almışım artık buna devam edicem sanırım


hobby el kremini küçük olduğu için aldım aslında çok fazla krem kullanan biri değilim
ama çantaya atmalık iyi oluyo bazen a101 de 1 liraydı :)


aseton klasik zaten 
yazıya gerek yok :)



 burun bandı ve asetonsuz oje çıkarıcı da bime gelmişti
burun bandı watsonsunkilerden kullanıyorum çok güzeller ama
bunu da görünce bi deneyelim dedik annemle


 asetonsuz oje çıkarıcı daha önce hiç kullanmamıştım merak ediyorum henüz kullanmadım 
bakalım nasıl bişeymiş :)



şimdilik bu kadar 
öpücüklerrr

8 Ekim 2014 Çarşamba

kadın dediğin

Erkeğini dizine yatırıp saçlarını okşamayı bilir gerçek bir kadın.
Kadının hası nerede nasıl davranacagini bilir.
İnsanların içinde kapris yapmaz hır çıkarmaz; ama gerçek bir Osmanlı kadını gibi adabıyla raconuyla istediğini alır.

Dırdır etmez. Çok konusup baskı yapıp erkeği bezdirmez. Yüz göz olmaz kadının hası.
Bazen öyle bir bakar ki hele bir de bazen öyle bir susar ki bin tümceye bedeldir bu bakmalarla susmalar. Bu kadın üzülmeyi de bilir ağlamayı da kızmayı da. Ama üzmemek lazım ayrıca kızdırmaya da gelmez.
Gerçek bir kadın ezik durmaz. Kambur yürümez dimdik durur. Kendine saygısı güveni vardir. Erkeğine can yoldaşı olur destek olur onu dinlemeyi bilir. Bazen utangaç olur bazen ürkek. Soğuktan ya da yalnızlıktan korkabilir kadın.
Aptal olmaz gerçek bir kadın. Bön bön bakmaz adamların suratına. Hülyali bakışları da olsa zihni uyanik olur.
Hüznü gökten deli deli yağan yağmur gibi olur saçlarından akar.
Neşesi ise öyle renkli öyle dağınık; saçları savrulur. Kahkahaları vardır bu kadının çın çın eder odaların duvarlarında.
Sesi güzel olur kadının biraz buğulu...arada bir pencereye yaslar başını sokağa dalıp gider bir şarkı sözleri söyler.
Olgunluguyla şaşırtır erkeği. Bazen de öyle çocuk olur öyle sağlam saçmalar ki yine şaşırtır onu.
Sıkmaz kadın bunaltmaz yaşa yaşa bitmez. Huzur verir varlığıyla. İçmesini de bilir kadının hası. Bazı akşamlar anason
kokulu tüter sofrasının sıcağı. İçli bir türkü dinler bazen üşür sırtına hırkasını alır. Konuşurken insanın yüzüne bakar kadın. Kibirli olmaz.
Kadının hası böyle olur..|
Kültürsüz olmaz. Bomboş olmaz kafası. Dünyanın ülkenin olaylarını bilir anlar söyleyecek sözü vardır.
Kişiliklidir. Beceriklidir.
Tırnağı kırılınca üzülür üzülür işte profesör de olsa sultan da olsa boksör de olsa üzülür.
Gerçek bir kadın hiçbir zaman reklam panolarındakı kızlara benzemez.
Etini teşhir etmez. Fosforlu bir taş gibiliği yoktur onun loş bir cazibesi vardır. Albenisi metrelerce öteden çarpar adamı. Ne kadar örtünecegini ne kadar açılacağını yerine ve zamanına göre bilir. Gerçek bir kadın Paris podyumlarında yürüyen 17. yüzyılın vebalı kadınları gibi mankenlere benzemez. Uzun saçları vardır Kadının. Yumuşak olur güzel kokar. Kadının hası saçlarını ne zaman toplayacağını ne zaman salacağını bilir.
Kadına yaraşmaz sorhoşluk. Gerçek bir kadın göbek atmayı gerdan kırmayı iyi becerir; ama öyle her yerde masaların üstüne çıkıp oynamaz. Havasında oldu mu bir oynadı mı herkes onu izler.
Kadın korunmayı sever ama korunmaya muhtaç olmaz. Erkekler korumayı severler ama yine de güçsüz zavallı kadınlardan hoşlanmazlar. Güçlü kadından ise çekinirler ona yanaşamazlar. Kadının hası bu dengeyi kurmayı bilir; gücünü erkeğin gözüne gözüne sokmaz.
Has kadına naz da yakışır kapris de. Öyle tatlı öyle kıvamlı naz eder ki onun nazını erkek zevkle çeker.
Gerçek bir kadın şiir gibi olur mey gibi olur ömür gibi olur...
CAN DÜNDAR

özleyeceksin

Özleyeceksin!

Kızıyordu,

Kıskanıyordu,

Küsüyordu,

Çok soru soruyordu;

Ama beni çok seviyordu diyeceksin!

Nazım Hikmet

rutin kontroller

Herkese merhaba iyi akşamlar :)
Hamilelik bloğuna çevirmek istemediğim bloğum anne bebek bloğu olmaya başladı sanki :)
Ama olsun zaten bu bloğun kalıpları yoktu aklıma geleni yazıyodum :P
Bugün kalça çıkığı ultrasonuna gittik bu rutin kontroller beni çok geriyo ya aklıma gelen acabalar çok rahatsız edici ihtimal bile vermek istemiyo insan analıkkk analıkkk :)))))))
Neyseki hiç bi sorun çıkmadı içim kocaman rahatladı :)
Ya sizde de oluyo mu bilmiyorum bu zilli ne zaman bi yere gidecek olsak uyuyo uyutmak istediğimde de uyumuyo :) 2 ay bitti hala uykular düzene girmedi ya :)
gece 3 kez falan uyanıyo emip uyuyo sabah uyanıyo bazen akşama kadar hiç uyumuyo vs vs vs..
Neyse yarın da 2. ay aşılarımızı vurunmaya gidicez iki bacak bi de koldan yapılıyomuş verem aşısı olan yani koldan yapılan derinin altına iyice sokuluyomuş çok acıyo yani nasıl dayancam bilmiyorum :/ haa bir de ateş de yapabiliyomuş yarın gece uykular haram yani .. amann bebeğim ateşlenmesin iyi olsun da uykusuz kalmaya razıyım alıştım ztn :P
şimdilik bu kadar 
öpücükler

5 Ekim 2014 Pazar


BAYRAM
“Hayata rasgele serpistirilmis ilahi ikramlar, kiymet bilen kullara her daim bayram yasatir.
Nefes almak bayramdir mesela; günün birinde soluksuz kalinca anlar insan…
Görmenin nasil bir bayram oldugunu karanlik ögretir; sevmeninkini yalnizlik…
Sizlamayan her organ, hele de burun diregi bayramdir.
Bayramdir, elden ayaktan düsmemek, zihinden önce bedeni kaybetmemek,
kurda kusa yem olmayip ‘Çok sükür bugünü de gördük’ diyebilmek…
Sevdiklerinle geçen her gün bayramdir.
Küsken barismak, ayriyken kavusmak, suskunken konusmak bayramdir.
Bir kitabi bitirmek, bir binayi bitirmek,
bir okulu bitirmek, kâbuslu bir rüyayi,
kodeste agir cezayi bitirmek bayramdir.
Yogun bakimda sancili geceyi ya da kangren olmus bir iliskiyi bitirmek de öyle…
Vuslat da bayramdir öte yandan…
Endise içinde beklediginden mektup almak,
telefonda ansizin sesini duymak,
deli gibi burnunda tütenin boynuna sarilmak bayramdir.
En aciktigin anda dumani tüten bir somunun kösesini bölmek,
korktugunda güvendigine sarilabilmek,
dara düstügünde dost kapisini çalabilmek bayramdir.
Bir sürpriz paketinden çikan hediye,
tatli bir sekerlemede üstüne serilen battaniye,
saçlarini müsfik bir sevgiyle oksayan anne bayramdir.
‘Ona güvenmistim, yanilmamisim’ sözü bayramdir.
Hiç aldatmamis, aldanmamis olmak bayram…
Yeni bir sözcük ögrenmek, bir tünelin sonuna gelmek,
müzmin bir isin kapisini çarpip uzun bir yola çikivermek bayramdir.
Zorluklara tek basina gögüs gerebilmek,
gereginde haksizligin üstüne yalin kiliç yürüyebilmek bayramdir.
Yeni eve asilan basma perdeler, alin teriyle kazanilmis ilk rizkin kondugu çerçeveler,
yüklü bir borcun son taksiti ödenirken sikilan eller bayramdir.
Evde yalnizligi noktalayan insan nefesi,
aksam kapida karsilayan yavuklu busesi,
sevdali bir elin tende gezmesi,
nice adagin ardindan çinlayan çocuk sesi bayramdir.
Sonrasinda gelen ilk dis bayramdir, ilk söz bayram,
ilk adim, ilk yazi, ilk karne bayram…
Güne gülümseyerek baslamak bayramdir.
‘Iyi ki yanimdasin’ bayram, ‘Her seyi sana borçluyum’ bayram,
‘Hiç pisman degilim’ bayram…
Evlatlarin mürüvvetini görebilmek, eve dolu bir torbayla gidebilmek,
konu komsuyla yarenlik edebilmek,
aksamlari eskimeyen bir keyifle çay demleyebilmek bayramdir.
Zamani donduran eski fotograflara nedametsiz bakabilmek,
alti çizilmis eski kitaplari ayni inançla okuyabilmek,
yol arkadaslarinin yüzüne utanmadan bakabilmek bayramdir.
Alni açik yaslanmak bayramdir; ulu bir çinar gibi ayakta ölebilmek bayram…
Bunlarin kadrini bilirseniz, kiymet bilmeyi ögrenirseniz her gününüz bayram olur.
Meraklanmayin, öyledir diye size deli demezler.
Deseler de böyle delilik, bayram artigi günlerdeki nankör akilliliktan evladir.”
Her Gününüz Bayram Olsun…
CAN YÜCEL

2 Ekim 2014 Perşembe

Okyanus ESintisi :))









sonbahar gribi :/

Günaydııınnnnnn
bugün haftanın son iş günü yarın bayram arifesi ..
havalar da güzel iki gündür sanırım bayramda da güzel olacak herkes bayram tatilini farklı şekilde değerlendiriyo tabi ..
ben bu sene tatil yapamayan biri olarak çok kıskanıyorum yaaa
kocaman göbeğimle tatil yapamadım işte :))
şaka bi yana herkese iyi bayramlar şimdiden ve iyi tatiller sevdiklerinizle beraber güzel bayramlarınız olsun
benim sevdiceğim şırnakta bayrama da gelemiyecek tabi 
ben de doğal olarak gidemiyorum bu geçirdiğimiz 2. bayram olacak ramazan bayramında da ayrıydık... napalımmm sağlık olsunda...
neyse
ben grip oldum hapşuruktan burun silmekten mahvolmuş durumdayım bunun için sızlanmıyorum tabi tek derdim fasülyeye geçmemesi... sürekli kucağımda olduğu için ona geçecek diye çok korkuyorum
hemen iyi olmak için ıhlamur zencefilli bal pastil nane limon vs vs içmediğim kalmadı 
okyanusa geçmesin diye de annemve ben ikimizde maske takıyorum zira annemde hasta :))
çok komik bi görüntü oluyo evde ama yapcak bişey yok :))
çok ilaç da içemeyince doğal yollara başvurmak zorundayız 
umarım hemen ggeçerde fasülyemi rahat rahat kucağıma alıp koklaya koklaya öpebilirim :))

öpücüklerrr...

28 Eylül 2014 Pazar

can sıkıntısının insana yaptırdıkları :)














siyah pazar

Karamsar siyah yağmurlu bulutlu soğuk bi pazar sabahı bugün.
karamsar hissetmek için havanın bu denli kötü olması mı gerekir bilinmez ama bi etkisinin olduğu kesin ..
gece gram uyku uyuyamadım Okyanus hanım gündüz baygın bi şekilde uyuduğu için gece kudurdu resmen 
gözümden uyku akıyo şuan ama uyuyamıyorum :)
yahuuu bu çocuk neden uyumuyo altı temiz karnı tok pırtt da yapıyo :))
kolik çıktı bir de başımıza her gün aynı saatte başlıyo ağlamaya 
saç kurutma makinesi sesi açıyorum iki dakika sakinleşiyo en fazla sonra yine aynı :))
denemediğim şey kalmadı ne zilli bu yaaa :))
arabada sakinleşir dediler attık arabaya gez babam gez ..
yok anacım sakinleşmiyo ne yapsam 
bi değişik bu kızz kime çektiyse :P
hem de ne yapmıycam dediysem hepsini yedim bir bir :))
emzik vermem dedim emzik verdim çaresizlikten belki rahatlar susar diye
ayakta sallamaya alıştırmam dedim sallamaya başladım ama işe yaramadı
beşikte de sallamam dedimmm sonuç malum susmadı işe yaramadı 
kırkı çıkınca geçer diyenler şimdi de 3-4 ay sonra geçer diyo :)) hadi bakalım hayırlısı 

öpücükler :))

5 Eylül 2014 Cuma

Süt arttırma olayı ...

Uykulu gözlerden günaydınlar :))
hazır fırsat bulmuşken kendi kullandığım süt arttırıcıları yazayım dedim 
Biliyosunuz sezaryen doğumlarında süt bazen gelmeye biliyo tabi normal doğumda da bu risk çok fazla doğum stresi korku vs vs derken süt gelmediği gibi kesilebiliyo da bazen ...
benim sütümün gelmesinde bi problem olmadı  ilk gün akşama kadar emdi bebeğim sonra yaralardan dolayı ememedi bi önceki yazımda yazmıştım...
ilk önce bebeğinizin gaz sorunu vs olmaması için sizin de yediklerinize dikkat etmeniz lazım deniliyo ama , ben o kadar dikkat ettiğim halde Okyanus'un yine de gaz sorunu var . Alakası olmadığını düşünmekle beraber dikkat etmeye devam ediyorum böyle de tezatım işte :)
Neyse
İlk önce rezene ve anason çayı içtim ben 
Rezene süt arttırmak anason da gaz için her gün düzenli içtim yani annem saolsun hergün kaynatıp önüme getirdi işe de yaradı göğüslerim patlıycak gibiydi ama ben yaralardan dolayı emziremiyodum ki hem yaralar hem şişlik ağrıları derken düzenli emdir düzenli emdir emdikçe düzelecek diyenlere istemeyerek kulak verip acı içinde emdirdim Okyanusu...
sonra humana still tee aldık şuan sadece ona devam ediyorum günde 4 bardağa kadar içebiliyosunuz ben 3 bardak içtim şuan 3. kutudayım ... cidden işe yaradı sütüm çok iyi Allaha şükür tabi çaydan mı toksa geleceği mi vardı orası tartışılır :))
haa bir de tahin helvası yiyorum her kahvaltıda bi arkadaşım çok iyi demişti denemekten zarar gelmez di mi
Ayrıca dereotu maydonoz semizotu da çok süt arttırıyomuş
semiz otu mucize diyo bi arkadaşım da ben yoğurtla yedim bir kez  ama 
sütle semizotunu kaynatıp içtiğiniz zaman çok süt yapıyomuş hatta arkadaşımın omuzlarına kadar şişmiş süt dolmuş..
herkesin vücüdu bünyesi farklı tabi .. kime neyin yarayacağı belli olmaz
bi arkadaşım da bisküvi ye dedi çok süt yapıyomuş petibör olanlar dümdüz hani bildiğimiz bisküvi
yine başka bi arkadaşım cicibebe yemiş:))
işte böyle arkadaş tavsiyeleri :))
ama ne olursa olsun çok su içmek en güzeli sıvı almanız lazım ki sütünüz olsun günde 3 litre içmek gerekiyomuş ama ben o kadar içemiyorum tabi 1.5 2 litreyi zor içiyorum :)
şimdilik bu kadar 
öpücüklerrr

22 Ağustos 2014 Cuma

Emzirme kabusu :/

Selamlarrr
Yine Okyanus uyuyo aslında benim de uyumam lazım ama uykum yok insan gece uykusunu almayınca gündüz ne kadar uyursa uyusun doyamıyo uykuya
yetmiyo o uyku :)) bıraksalar günlerce haftalarca uyusam ama nerdeee
Sabahın köründe ya da gecenin bi yarısı birisi seni sürekli uyandıracak deseler çıldırmışsın derdim
hiç bi kuvvet beni sabah gece yarısı uykumdan uyandıramazdı 
Okyanus'un nasıl bii gücü var siz düşünün :))

Gelelim kabusa 
Yeni doğum yapınca bebek emzirme problemi yaşamayan şanslılar var mı bilmiyorum ama
ben onlardan değilim malesef
Doğum öncesi istediğinz kadar krem vs. kullanın yokkk kar etmiyo
benim daha ilk gün acımaya başladı yara oldu uçlardan bildiğiniz kan geldi
canından can gidiyo resmen insanın
acısını tarif edemiyorum açık bi yanığın üzerine tuz bastığınızı düşünün 
Emzirme zamanı gelmesin diye dua ediyodum resmen... Resmen kabustu ... 
İlk gün yara olunca yeni doğan maması aldık tabi çocuk aç emziremiyorum da aç mı kalsın
ilk gün sütü çok önemli tamam kolostrum antibiyotik etkisi var tamam
çok vitaminli o da tamam ama ne yapabilirim tarifsiz bi acı 
Neyse 2. gün akşama kadar emzirmedim tabi  ... haa Bİr de baskı var gelen emzir çocuğun için dayanmalısın ilerden bebeğin çok hasta olur  vs vs vs...
Zaten dikişlerden dolayı canım burnumda oturamıyorum bile bir de göğüslerim acıyo 
iki tarifsiz acı bir arada ... Birde milletin duygusal baskısı üzerine ekleniyo
Yahuuu benim bebeğimmm neden sütümü vermek istemeyeyim
siz benden daha mı çok düşüneceksiniz bebeğimi...

Mama içtiğini görüp laf edenler var bi de yok memeye küser yok obez olurrr
kabuss kabusss siz siz olun kulak asmayın kimseye 
eninde sonunda kıyamayıp emzirceksiniz zaten 
bence verin mama doktor doymuyosa verebilirsin bi sakıncası yok dedi ayrıca
çocuk aç kalsın da kan şekeri mi düşsün sarılık mı olsun ....

ilk önce rossmanndan aldığım göğüs ucu kremini kullandım sleye gerek yok hatta 
dudaklarınıza da kullanabiliyosunuz  çok çatlayınca ki ben hamileliğim boyunca 
sürdüm bu kremi göğüs uçlarıma ... iyi geldi mi Hayırrr

Hastaneden çıkmadan kadın doğum doktoru göğüs ucu için krem vermişti  emzirdikten sonra sürüyosun emzirmeden önce siliyosun kremi  bi kaç kez kullandım 
Ama olmuyo bebek sürekli emmek istiyo sil sür sil sür yapamadım bıraktım 
Ayrıca bu kremi  bebeğiniz pişik olunca da kullanabiliyosunuz bize çok iyi geldi pişik için
 (bunu sonra ayrıntılı yazarıım :))

Adı  SUDOCREM

Sonra 
Bi kaç arkadaşım Lansinoh diye bi krem önerdi hatta bi tanesi 2 tane bitirmiş
zaten minicik ambalajı 10 ml ...Bunu da emzirirken silmenize gerek yok...
Yine denedim tabi sürdüm silmedim emzirmeye çalıştım
ama bu kes de bebeğimiz ağzı yüzü krem oldu :))
 çok kullanamadığım için işe yaradı mı yaramadı mı hiç bir fikrim yok devamlı kullanmak gerekiyo bu tür şeyleri...

Bir de göğüs uçları için ince silikonlar var göğüse takıp öyle emziriyosunuz 
onu da denedim :)))) ve evet onu da sevemedim Okyanus da ondan çekemedi zaten

sonunda acısa da sızlasa da emzirmeye başladım ama nasıl ağlayarak 2 kişi tutuyo annem bebeği Tuncay beni :)) 
Ama iş emzirmekle bitmiyoki arkadaş bu kez de göğüs ucun , göğüs ucu pedine yapışıyoo
çıkarırken bi acı daha...
Üfff kabus gibiydi yaa
En son arkadaşım Yasemin göğüsünün ucunu suyla sil sonra minik sosluklardan kapat dedi
ewet bildiğiniz sosluk küçücüklerden hani içine mayonez fln konuluyo...
böylece göğüsün ucu iç çamaşırına değmiyo yapışmıyo gece yatarken bile sosluklarla uyudum :))
belki daha modern bişeyler bulunabilirdi belki bunun için aparatlar vardır ama araştıracak ve netten alıp bekleyecek zamanım yoktu
tek işe yarayan bu sosluklar oldu uzun lafın kısası :))

süt arttıcıları bi sonraki yazıma sakladım ne zaman yazarım bilmem şimdilik 
öpücüklerr:))

20 Ağustos 2014 Çarşamba

Küçük Bi Teşekkür, Büyük Mutluluk

Okyanus uyurken değerlendireyim dedim :)
sürekli böyle olmayacak biliyorum uykusuz günler beni bekliyorr :)
okuyanlar  hatırlar bebek magnetleri süsleri bakıyodum netten 
çok pahalı olmalarından yakınmıştım 
çok fazla çeşit var demiştim 
sonra 


 yetişti imdadıma :))
 peri kızı gibi yetişti gerçekten bna o kadar güzel süsler hazırladı ki anlatamam 
bakınnn



çok güzel değiller mi 
hepsine bayıldımmmmm :)))
Ayrıca bana bir de hediye lohusa tacı yolllamış çok mahcup oldum


taca da bayıldım çok beğendim tabi
Artık bütün süsler püsler şekerler keçeler 
peri kızının elinden çıkacak böyle biline 
çok ilgili ayrıca herkese tavsiye ediyorum
tekrar teşekkür ederim :)))


öpücüklerrr :)

Doğurdum Geldim :)

Selamlar 
Anne olarak ilk yazım :)))
Evet bizim cimcime acele etti 2 hafta önce teşrif etti hayatımıza :))
Annesi gibi sabırsız :))

Gelelim şimdi o güne 
3 ağustos 2014 pazar :))
cumartesi günü başladı aslında her şey , gündüz 10 buçuk gibi nişan denilen şey oldu
kanama yani 
hastaneye gittik hemen açılmam zaten vardı ebe su gelirse kanama devam ederse tekrar gelin dedi
ılık duş almamı söyledi doğuma yardım ediyomuş :))
ben tabi rahatım daha 2 hafta var son haftalar ya kanamalar normal diyorum 
neyse akşam duş alsam mı almasam mı yarın mı alsam derken 
duşumu alıp yattım birden suyum gelmez mi :)))
yataktan nasıl kalktım bilmiyorum hemen anneme bağırdım o film repliklerindeki sözü :D
Anneeeeee suyum geldi :D
Annem  benden heyecanlı eli ayağına dolandı 
Annem beni sakinleştirceğine ben annemi sakinleştirdim 
sakin ol daha sancım yok falan filan işte :)
neyse gittik apar topar hastaneye sancı odasına aldılar
kimseyi almıyolar tabi içeriyalnız giriyosun 5-6 yatak ve o sayıda hamile sancı çekiyo
çığlıklar birbirine karışmış
Allahım napıcam ben dedim :)
ben de hala sancı yok gelen doğuruyo giden doğuruyo derken sabaha karşı 5 te başladı sancım hafiften 
öğlene doğru daha da arttım tabi yok böyle bişey yaaa
hayatımda böyle bi ağrı görmedim göz korkutmak istemiyorum ama gerçek bu yani ...
En son doktora beni sexeryana alın yapamıycam diye yalvarıyodum :)) 
şimdi gülüyorum ama o zaman mahvolmuştum...
Sonra saat 2 gibi aldılar beni doğumhaneye doktor halime acıdı da alalım artık dedi :)
o çığlıklardan ben de attım evet 
Ama bebeğin doğması çok değişik bir an ne hissedeceğini bilemiyo insan sevinç acı gerginlik mutluluk ...
hepsini aynı anda yaşamak anlatılmaz şeyler işte :))
Bebeğimi giydirip yanıma getirdiler al biraz kokunu duysun dediler 
yaaa ben onu alamam çok küçük dedim :))
güler misin ağlar mısın :))
Aldım tabi sonuç olarak yine kelimelere dökemeyeceğim hislerrrr
odaya geçtik sonunda ama dikişlerim varrr çok üzerine oturma dedi doktor ama nasıl oturmayayaım
bebeğim aç yatarak ememez ya ...
bugün 20. gün hala acı çekiyorum normal yerine sezeryan mı yapsaydım keşke diyorum 
sezeryanla 1 hafta da iyileşiyosun diyenlere inanaıp öylede dikiş var böyle de:)))
Doğum hikayem bu kadar :))
Öpücüklerrr :)

25 Temmuz 2014 Cuma

Yine bir doktor günü ...

Selamlarrrr...

 Yine sıcak bi gün yine doktor kontrolü yine süpriz :))
ne zaman doktora gitsem bişey oluyo ya yancı çıkıyo ya suyum yükseliyo vs vs vs :)
en son gittiğimde 2 gün hastanede yatırmıştı doktor fasülye biraz sabırsız gelmek istiyo .... doktor amca gir içeri en az 3 hafta daha çıkma dedi :D
ama dinler mi benim fasülyem annesi gibi ne ipe ne sapa :)))
 Artık 37. haftadayız doğsa bile sıkıntı olmaz diyo doktor ama ben yine zamanında doğsun istiyorumm ciğer gelişimi için ilaç da yapıldı ...normal doğum istiyorum bazen de 38. haftada aldırıp kurtulsam mı diyorum :)
Sıcaklarda hamilelik gerçekten çekilmiyo mahvediyo insanı iki katı üç katı yakıyo güneş...
neyse ki ağustosa bişey kalmadı şurda 1 hafta 2 hafta erken de gelse bişey olmaz Allahın izniyle...18 ağustos görünüyo doğum tarihi ultrasonda ama pek bekliycek gibi görünmüyo :))
 Allah bütün hamilelerin bebeklerini sağlıcakla kucaklarına almalarını nasip etsin... çok gergin bi bekleyiş gerginlik heyecanın bile önüne geçiyo o derece... ilk aylar düşecek mi düştü mü gerginliği ... ilk aylar hissedemiyosunda sürekli minik atan kalbini dinlemek istiyosun ama olmuyo :)
3 aydan sonra 2 li test down sendromu var mı yok mu başka bi hastalığı mı var ....ve gerekirse 3lü test... bunlar bitiyo 4. aydan itibaren cinsyet heyecanı :)) kız mı erkek mi :)) en güzel heyecan bu sanırım :))
offff sonra şeker yüklemesi .... bunlar bitti erken doğum riski var mı hareketleri yavaşladı bişey mi oldu :)
bitmiyooo bitmiyo bitmiyooo :))
aaa son haftalar da doğum gerginliği tabi unutmamak lazım  normal mi sezaryen mi  .... Sezaryen mi seçtin ? bu kez de genel anestezi mi epidural mi :))))
hayat çok zor .....

öpücüklerrr

15 Temmuz 2014 Salı

Fasülyemin ilk ayakkabısı ya da patik mi desem :)

SElammmmm
az önce fotoğrafları karıştırırken  görünce aşık olup aldığım bu  tatlıları gördüm :))
size de göstermek istedim 
Dün yazmıştım bütün aldığım bebek kıyafetlerini tek tek eklemek istediğimi ama hepsi yıkanıp ütülenip 
kaldırıldı bile :)) 
Ama ben bunlarıııı yerimmmm:))
her baktığımda yüzümün gülmesine sebep oluyo bunlar moralim bozukken bile :))





öpücüklerrr

14 Temmuz 2014 Pazartesi

çığlık atasım var :)

Selamlar 
kaç ay oldu yazmayalı ben bile unuttum ama çok oldu farkındayım çoookkkkkk hem de:)
yapacak bişey yok napalım:)
tayin işleri ev toplama hamilelik bebek malzemeleri vedalar amasya yolculuğu doktor kontrolleri derken 
zaman uçup nasıl geçti anlamadım bile ...
sayılı gün çabuk geçiyo derler ya işte canlı ispatı
fasülyem 9 aylık oldu doğuma 4 hafta kaldı :)) tabi 4 hafta daha dayanabilirse zira erken gelme niyetinde sanırım erken doğum riski var elimiz kulağımızda bekliyoruz desem yeridir :))
ne hayallerim vardı bebeğime aldığım kıyafetleri tek tek göstericektim size o fikir alıcaktım vs vs 
ama hiç biri olmadı işte :)) çok zor geçti hamileliğim hala da düzelmedi bu fasülye mahvetti beni :)))
bi tavsiye hamileliğinnizi iyi denk getirin valla bu sıcaklarda gerçekten acayippppp zor oluyo :D
sıcak bi yandan koca göbek bi yandan :D yüzüstü yapmayı özledim :)))

zaten Tuncay da yanımda yok ... hatırlayan var mı bilmem tayinimiz çıkmıştı Şırnak'a ... o Şırnak ta şuan ben de doğumdan sonra gidicem malesef şimdi annemin evindeyim :D Bian önce evime gitmek istiyorum ama ordaki hava sıcaklığı gölgede 45 derece olunca otur oturduğun yerde diyorum ....

bu aralar netten bebek şekeri bakıyorum bi kaç beğendiğim var aslında ama o ne fiyatlar arkadaş ... ne kadar pahalı cimriliğim tutuyo ne paralar kazanıyomuş meğer millet bu şeker işinden hele keçeler almış başını gitmiş... instagram ticarethane resmen uçsuz bucaksız bi deniz sanki insan kayboluyo :)

 sizin öneriniz varsa lütfen yardım edin boğulmak üzereyim :))

bildiğiniz site vs vardır mutlaka doğuma az zaman kaldı halletmem lazım biran önce :)
şimdilik bu kadar umarım uzun ara vermeden tekrar yazabilirim :)

öpücükler :-*


5 Haziran 2014 Perşembe

komik burç yorumları :))

KOMİK BURÇ YORUMLARI
"SİNİR OLMAMAK İÇİN KENDİ BURCUNUZU OKUMAYIN :)"
KOÇ (21 Mart-20 Nisan)
Sözünde duramayan, özgüveni olmayan, gıcık şahsiyet. Hayat boyu illa birileri onu iteleyecek. Var ya, bütün ev kuşları, ana kuzuları genelde bu burçtan çıkar. Bunun sevdası bile bir halta yaramaz. Genelde platonik takılır haspam. Yoktur ki cesaret denen şeyin zerresi bunda, gidip de söylesin. Hadi bir mucize oldu zar zor söyledi ve siz de bir halt edip buna uydunuz. Eğer uçarı, hayatla eğlenen, aşkta heyecan arayan bir kişi iseniz bittiniz kuzum siz. Duygusal takılır bu koçlar. Sıkıcı mı sıkıcıdır. Her an ahlanmaya meyillidir. Ona bir şeyi bin kere anlatın anlamaz. Bir de anladım havaları ve sonunda anlattığınız şeyin tam tersine yorumları yok mudur.Deli olursunuz. Soru sorup ne olduğunu anlamaya kapasitesi yetmez. Ama toplum tarafından sevilir. Niye, çünkü kendinden başka kimseye bir zararı yoktur. Öyle hileyi, yalanı becerecek zeka yoktur ki onda. Siz ona fıkra anlatın o gülsün, bir şey anlatın o dinlesin. Başka bir işe yaramaz. Kıskanç, gıcık ve sıkıcıdır. 
BOĞA (21 Nisan-21 Mayıs)
Bunun var ya, insan beynini yormaktan başka bir şey yaptığı yoktur. Orda burda arkanızdan atar tutar. Hele de size karşı ilgisi var ve siz ona karşı kayıtsızsanız yandınız demektir. O zaman her şey beklenir bundan. Yerin dibine sokar sizi. Artık saçınızı başınızı mı yolarsınız, sinirden alkole mi başlarsınız, o sizin tercihiniz. Melek yüzlü şeytandır bu boğalar. İntikamcıdır. Hayatta pek bi halt olmazlar. Ailelerinin durumu iyi değilse vay hallerine. Her şeye löp diye konmak isterler. Çok param olsun, en güzel sevgili benim olsun, olsun, olsun, olsun.... Kendini dünyanın merkezi sanır. Sizden çıkarı varsa sizden iyisi yoktur bunlar için. Genelde evde kalmışların burcudur. Ya evlenmezler, ya da geç evlenirler. Zaten kim ne yapsın bu uyuzları. Erkenden mezara sokar sizi. Bunun tek boğalığı burcunun ismidir.  Aslında akreptir bu akrep. 
İKİZLER (22 Mayıs-21 Haziran)
Dönek, iki yüzlü, karakter çorbası, tek başına tek bir işe bile yaramayan asalak. Tatlı dilli yılan. Bu var ya, bu, hayatı boyunca onu bunu sömürüp durur. Bol organizasyonlu, bol dedikodulu, fesat mı fesat, defolu tipin tekidir. "Hadi arkadaşlar şunu yapalım..." "Aaa ayıp ettin tabii ki gelirim...." "borcum olsun... " en çok yalanlarından bir kaçıdır. Çok iyi yalan söyler. Gevezedir de. Sır tutamaz. Boştur bunun ağzı. Ayaklı Gazete dedikleri türdendir. Gezsin, tozsun, eğlensin, o kadar. Öyle sıkıya mıkıya gelemez fazla. Laf olsun diye konuşur, evlenmek için evlenir, desinler diye yapar. Bir sözü diğerini tutmaz. Yanında kimse olmayınca da korkağın tekidir. Habire birilerinin , bir şeylerin arkasından konuşur. Onun arkasından konuşur, bunun peşinden konuşur. Ha babam konuşur. Güvenilmez tipin tekidir bu. Ama şeytan tüyü vardır bunlarda. Kendini affettirmeyi iyi becerir. Çabuk kandırır karşısındakini. En dikkat edilmesi gereken burç grubudur.
YENGEÇ (22 Haziran-23 Temmuz)
Kendini akıllı sanan, saftoriğin biridir. Herşeye kolayca inanır. Gidenin ardından asırlarca yas tutar. Bir de bir gün herşeyin iyi olacağına ilişkin paranoyası yok mudur. Gel de çıldırma. Onu dış  görünüşünden daha çok ilgilendiren bir şey yoktur bu dünyada. Birkaç iltifatta yelkenleri suya indiriverir hemen. Bencilin tekidir. Her şeyin en iyisini, en doğrusunu kendisinin bildiğini sanır. Sanki bu dünyaya yüce bir görev için gelmiş gibi davranır. En az bir koç kadar ana kuzusudur bu. Bir de hayat boyu yaslanacağı bir duvar olsun ister. Bir gün melek, bir gün şeytandır. Yani bir türlü çözemezsiniz onu. Sürekli gelgitlerde yaşar. Tehlikelidir. Insanı kolayca avucunun içine alır. Eğer nefretini kazanmışsanız dikkat. Böyle durumlarda öfkesi henüz tazeyken pek çevresinde durmayın. Çünkü o zaman yapmayacağı şey yoktur. İlişkilerinde zordur. Birini severse onu sanki malı gibi sahiplenir, ama gözü de sürekli dışarıdadır. Bu uyuzla dostluk neyse de, aşk asla. Çünkü kaprisleriyle sizi hayatınızdan bezdirir.
ASLAN (24 Temmuz-23 Ağustos) 
Bu aslan var ya aslan. Bu komedi şey kendisinin gökten zembille indiğini sanır. Bu ıssız bir adaya düşse, yanında isteyeceği üç şeyden biri aynadır. Kendinde şeytan tüyü olduğunu düşünür. Sanki bu olmasa çevresindeki hiçbir şey düzgün gitmeyecek zanneder. Oysa en büyük yamuk kendisidir. Bunu bir odaya iki gün kapatın kesin ölür. Hele bir de odada ayna yoksa iki gün bile sürmez. Özgürlüğü asla vazgeçemeyeceği şeydir. Saftır aslında bu. Kuş kadar beyni olan bir insan bile bunu kolayca kandırabilir. Öyle ince detaylardan pek anlamaz. Bir yalan söylediğinde ya da gizli bir iş yaptığında kısa sürede kendini ele verir. Çünkü plan yapacak, yaptığı planı doşru düzgün uygulayacak, hadi diyelim uyguladı, saklayıp gizleyecek kadar potansiyel yoktur onda. Sakın bu aslan megolamanına nasıl göründüğünüze dair bir şey sormayın. Çünkü siz kendinizi ne kadar mükemmel hissederseniz hissedin, o olumsuz bir şey bulacaktır. Bu şahsiyetle kavga ettiğinizde, size saldıracağı ilk konu dış görünüşünüz olacaktır. Kilonuzdan tutun da, gözlerinizin şaşılığına, dudaklarınızın inceliğine kadar v.s ne varsa onu fazlasıyla ilgilendirir. Ruh sağlığınız açısından tehlikelidir.
BAŞAK (24 Ağustos-23 Eylül) 
Hemen hemen her şeye kolayca uyum sağlar. Çünkü başka türlü ortam yapamaz, çevre genişletemez. Sırf çevresindekiler eksilmesin diye kendi fikirlerini savunmaktan korkar. Zaten kim karşısında her söylediğine he diyen bir tip istemez ki. Bunun en sinir bozucu huyu, insanlarla konuşurken onların, rahatsız edecek kadar gözlerinin içine dik dik bakmasıdır. Genelde efendi takılır. Ama içten içe her türlü çılgınlığı yapmaya meyillidir. Şıpsevdidir, sessizdir, kuruntuludur ve genelde dalgındır. Sizinle konuşurken çoğunlukla kafasından başka şeyler geçer. Yaptığı iyilikleri en ufacık bir hatanızda her an başınıza kakabilir. Fazla alaturkadır. Ayrıca saplantılı tipin tekidir. Şıpsevdiliğine rağmen birine kafayı taktığı zaman karşısındakini bayana kadar zorlar. ilişkilerinde romantik olmaya çalışır. Ama bir süre sonra can sıkar. İçmeyi pek bilmez. Hele de morali bir şeye bozuksa ki, genelde bir şeye bozuktur, içmeye gidilecek en son kişidir. Hadi iyi niyetiniz size bir halt etti ve gittiniz, o zaman yanınızda onu bir nebze susturmak için bir bant bulundurun. Normalde pek konuşmayı ve diyalog kurmayı bilmeyen bu şahıslar, içtiklerinde yerdeki taşla bile konuşurlar. Onlar için yarın değil, bugün önemlidir. Genelde karakteri oturmamış kişilerdir.  
TERAZİ (24 Eylül-22 Ekim)
Mıy mıy terazi, dır dır terazi, ıyy bu var ya bu bıdı bıdı konuşur. Soğuk nevalenin tekidir. Bunu en çok kendisi sever, sonra annesi, sonra varsa teyzesi... sonra, sonra bunu kimse çok sevmez. Canınız sıkıldığında en son arayacağınız kişi olmalıdır. Çünkü sizin ufak bir moral bozukluğunuzu dahi depresyona kadar götürür. Kafasını her şeye takar. Gelgit akıllının tekidir. Bir gün size çok yakın davranır, ertesi gün bir bakarsınız suratınıza dahi bakmıyor. Sırlara, gizemli şeylere çok meraklıdır. Müthiş bir dedikodu deposudur. Kim kiminle ne yapmış, bilmem kim nerde ne etmiş, miş de miş miş... Hemen hemen çoğunu bir yerlerden duyar, görür, bilir. Yapmacık beyinlinin tekidir. Akıllı takılır, takıldığıyla kalır. İnsanı boğan, sıkan bir havası vardır. Başta zor bir ihtimalle de olsa size çekici ve ilginç gelse bile, sonrasında mazoşist değilseniz şayet, kaçacak delik ararsınız. Yemeğe düşkündür. Özentinin tekidir. Çevresi tarafından robot, soğuk ve dengesiz olarak tanınır. Tatminsizdir. Son not olarak, çok fazla dikkate alınacak biri değildir.
AKREP (23 Ekim-22 Kasım) 
Çevresine genelde ılımlı ve temiz kalpli havası veren akreplerin, insanları dumura uğratmakta üstüne yoktur. Kuşkucu, kıskanç ve iki yüzlünün biridir. Size ne zaman hangi yüzünü göstereceğini de asla kestiremezsiniz. Bazen şefkatli, sıcak, bazen de saldırgan ve soğuk bir buzdolabı gibi olur. Sizin yüzünüze gülüyor olması, asla size karşı iyi niyetler beslediğinin garantisi değildir. O tam bir tiyatrocudur. Hat safhada bencildir. Bu var ya bu, öyle melun bir şeydir ki, Allah bunun şerrinden düşmanımı bile korusun. Kafaya koydu mu yapar bu. Vücut dilini çok iyi kullanır. Yüz mimikleri en çok olan insan tipidir. Her olaya , her şeye bir mazereti vardır. Çok dikkatli ve akillidir. Avına sinsi sinsi yaklaşır. Eğer çevrenizde bir akrep varsa, bence onunla kesinlikle dost olmaya çalışın. Kıskançlığı yüzünden yapmayacağı şey yoktur bunun. Sürekli ilginin kendisinde olmasını ister. İnsani çileden çıkaracak kadar kendine güveni vardır. Burcunun adi gibi akrebin tekidir. Melek yüzlü şeytan lafı sanki bunun için söylenmiştir.
YAY (23 Kasım-22 Aralık)  
Ah sen var ya sen... Düzenbazlar düzenbazı, dedikoducu ve bir o kadar geyik insan. Senin adam olman için kafana taş düşmesi veya birinin başına balyozla vurması falan mı lazım? Nedir bu gevezelik. Bu konuşur, konuşur, çenesi de yorulmaz. Beleşe bayılır. Ben yaptım, ben ettim havaları yok mudur bunun, insanın gırtlağına yapışıp boğası gelir. Heyecan manyağıdır bu. Bağımsızlığına en düşkün burçtur. Duruma, ortama göre anında değişirler. Nabza göre şerbet verirler. Buna gazı verdin mi bir daha tutamazsın. Bir şeyi abartmağa bayılır. En ufacık , en basit olayı bile süsleyip öyle anlatırlar size. Dikkat yoksunudur bu yaylar. Allah bunların sevgililerine de sabır versin. Bir insan ancak bu kadar kaprisli olur dedirtir insana. Bardağın hep dolu tarafını görecek kadar, hayattaki olumsuzluklara gözlerini kapatırlar. Sıkılınca kaçarlar. Eğer sonunda bir çıkarları yoksa, mücadele etmeyi pek sevmezler. Bunların burcunun adı yay değil çakal olmalıymış aslında. Bunlar için hayatta kendilerinden daha önemli hiçbir şey yoktur. Biten ilişkilerinin ardından konuşur, kızdığı arkadaşlarının arkasından atar tutarlar. Bu yüzden pek güven vermezler insana. Daha nasıl güven versin ki, sırf heyecan için yaşayan, dedikoducu tip demedik mi? Bir şey biliyoruz da söylüyoruz herhalde.  
OĞLAK (23 Aralık-20 Ocak) 
İnatçı keçi seni. Seni gurur budalası, pire için yorgan yakan şapşal seni. Dobralıkla patavatsızlığı bunun kadar karıştıran başkası yoktur şu cihanda. Her an bir siniri krizi geçirmeye müsaittir. Onun için o daha iyi, bu daha kötü gibi bir ayrım genelde yoktur. İki şey arasında kıyas yapamayacak kadar absürt ve gereksiz bir insandır. Bu nedenledir ki, çok mecbur kalmadıkça saçlarınızın yeni şeklini, kıyafetinizde yaptığınız değişikliğin nasıl olduğunu, bu rüküşten veya daha doğrusu bu garip insandan başka birine sorsanız iyi edersiniz. Yani biraz kaz kafalının tekidir. Onun aklı fikri arkadaşlarıdır. Sonra da onlardan yer nanayı , görür Hanya'yı Konya'yı. Özel hayatının didiklenmesinden hiç hoşlanmaz. Sanki kimin umurundaysa, bunun kendi gibi sıkıcı kurallarla boğulmuş özel hayatı. Eğer bir filmi onunla birlikte izleme gafletine düştüyseniz şayet, size durup dururken, oyuncunun en son ne söylediğini sorar. Filmin her sahnesinde yorum yapar, o da olmadı absürt bir şey bulur kafanızı karıştırır. Olmadık yerde güler, olmadık yerde soru sorar. Onu sorar, bunu sorar... Sanki mezar taşına yazdıracak, yıllarca bilmem kimlerin canına tak ettirip öğrendiği onca gereksiz bilgiyi.
KOVA (21 Ocak-19 Şubat)
Görgüsüzün biridir. Yaşantısı boyunca kompleksleriyle hem kendisini hem de çevresindekileri canından bezdirir. Özentidir, ayrıca basmakalıp tipin de biridir. Değişime pek açık olduğu söylenemez. Okul hayatının parmakla gösterilen parlak çocuğu değildir. İş hayatında ise hep kolay işleri tercih eder. Potansiyeli daha fazlasına izin vermez. Olsa da olur, olmasa da olur tipin tekidir. Yemeğe olan düşkünlüğü de ayrı bir mevzudur. Genelde obezler bu burçtan çıkar. Yani yakınınızda bunlardan bir iki tane olması sakıncalı değildir. Genelde sizi kompleksleriyle bunaltır ama onun dışında, diğerlerine göre daha zararsızdır. Yıllar sonra bir anıyı hatırlayıp efkarlanır bu yaylar. Pek nostaljiklerdir. Onu bunu yıllar sonra hatıra olur diye saklamaya bayılırlar. Her ne kadar içlerinden bazıları, ağır abi, hanım ağa gibi bir görüntü çizseler de, hemen hemen hepsi sulu gözlü, duygusal tiplerdir.
BALIK (20 Şubat-20 Mart)
Ah sana ne desem bilmiyorum ki. Saf mısın, salak mısın? Yüz yıl yaşasa, olgunlaşacağına daha da bir çocuklaşır bu. Ona kırılır, buna alınır, küser, kızar.... Ayyyy... İnsanın bunu düşünürken bile içi daralır. Hayatta zaman zaman önüne çıkan fırsatları bir türlü değerlendiremeyen beceriksizin tekidir. Yaşamı boyunca kolay yoldan para bulmayı hayal eder. Zaten uyumadığı anlarda, çok az istisnai durum dışında genelde hayal kuruyordur. Hep çelişkilerle doludur. Bir de sanki hiç olumsuz huyu yokmuş gibi, bir kuru inadı vardır ki... Tam bir karın ağrısı, baş belasıdır. Bunun huyuna, suyuna git, sonra canın ne istiyorsa yaptır buna. Ama bana sorarsan kendin yap daha iyi. Tam bir bunalımdır. Bir şeye moralinin bozulması için nefes alıyor olması bile yeterlidir. Ona sorsan hayatta en büyük acıları bu çekmiştir, gelen buna vurmuştur, giden buna vurmuştur. Ah zavallı daha ne yapsındır ki. Bunun bindiği gemi batar, tuttuğu dal kırılır. Anılarla yaşamağa bayılır. Geçmişinden asla sıyrılamaz. Dış görünüşe çok fazla önem verir. Öyle lider olmak gibi bir kaygısı yoktur, kıyıda köşede kendine bir yer bulsun yeter. Onu mutlu etmek neredeyse imkansız gibidir. Herhangi bir şeye bile hemen sevinebilir, ama asla mutlu olmaz. Şahsiyetsiz, karamsar, olsa da olur ama olmasa acaba daha mı iyi olurdu dedirten tuhaf insanın tekidir.